.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار غیر رسمی در مطبوعات رسمی

مطبوعات امروز کشور در ستون های ویژه خود به موضوعاتی از جمله متهم کردن ایران به مداخله در امور عراق از سوی صالح المطلك، وزير پيشنهادي فهرست العراقيه براي تصدي وزارت خارجه عراق در دولت آينده پرداخته اند.

گزیده ای از مهم ترین خبرهای غیر رسمی مطبوعات رسمی کشور را در ذیل می خوانید:

*حزب پارت دموكرات كردستان عراق با همكاري يك شركت اسرائيلي قصد دارد فيلم ضد ايراني "سنگسار ثريا" كه به زبان كردي دوبله شده است را از شبكه تلويزيوني كردستان عراق پخش كند. اين فيلم توسط ايرانيان فراري و با بودجه صهيونيست‌ها ساخته شده و مدتي قبل از شبكه‌هاي تلويزيوني ضد ايراني پخش شده است. اين فيلم مي‌كوشد با بياني تمثيلي روايت غرب را درباره كشورهايي كه مي‌كوشند استقلال خود را حفظ كنند تأييد كرده و نهادها و رسانه‌هاي غربي را به عنوان منجي معرفي كند.

* صالح المطلك، وزير پيشنهادي فهرست العراقيه براي تصدي وزارت خارجه عراق در دولت آينده، ايران را به مداخله در امور عراق متهم كرده است. وي در گفت و گو با شبكه الجزيره اظهار داشت: به دليل ضعف كشورهاي عربي و آمريكا، امروز قوي‌ترين اراده در عراق متعلق به ايران است. اين عضو ارشد فهرست العراقيه كه از عناصر حزب بعث است، ادامه داد: ايران با تمام قدرت براي تحميل اراده خود براي تشكيل دولت جديد عراق فعاليت كرد.

* سايت صهيونيستي بالاترين با حمله به كروبي، وي را به عمرسعد تشبيه كرد و نوشت: شما طعم گندم ري را نمي چشيد! علت حمله غيرمترقبه بالاترين به كروبي اين است كه كروبي اخيراً در جريان عقده گشايي عليه آيت الله جنتي و برخلاف رويه همراهي و همكاري با منافقين به طور ضمني عليه خانه هاي تيمي منافقين موضع گرفته بود. همين امر باعث شد بالاترين خطاب به كروبي بنويسد: آقاي كروبي! هنوز بانگ تهديد به دستگيري «سران فتنه» خاموش نشده بود كه شما به صحنه آمده و با نمايش حمله به جنتي، همكاري خويش در كشتار دهه شصت را يادآور شديد.

* رژيم آمريكا 4 ميليارد دلار ديگر براي به روزرساني زرادخانه هاي هسته اي خود اختصاص داد.
اين خبر را باراك اوباما در حالي اعلام كرد كه پيش از اين در جريان امضاي معاهده استارت جديد با روسيه، متعهد به كاهش تسليحات اتمي شده بود. اين معاهده در ماه آوريل سال جاري بين روسيه و آمريكا منعقد شده است و براساس آن، دو كشور سلاح هاي كشتار جمعي خود از جمله كلاهك هاي هسته اي را طبق توافق كاهش خواهند داد.

* جلد اول از مجموعه دو جلدي خاطرات فاطمه طباطبايي، عروس امام خميني (ره) كه شامل ناگفته‌هايي از زندگي امام و فرزندش است، به زودي منتشر خواهد شد. اين كتاب دو جلدي است و جلد اول آن، بازه زماني ازدواج با يادگار امام تا زمان رحلت امام را شامل بوده و جلد دوم آن بازه زماني بين وفات امام و رحلت مرحوم حاج احمد را در بر مي‌گيرد. گفته مي‌شود در اين مجموعه خاطرات ناگفته‌ها و زواياي پنهاني از زندگاني و سلوك حضرت امام و فرزند ايشان مطرح شده و به نظر مي‌رسد راهنماي موثري براي تحليل و تفسير سيره امام(ره) در براي سياسيون و پژوهشگران باشد. گفتني است آغاز زندگي مشترك طباطبايي با حاج احمد خميني در قم، مبارزات حاج احمد، سفر به نجف و اولين ديدار با امام خميني (ره)، خاطرات تولد نخستين فرزند وي (حسن) و اقامت در نجف، موضوع برخي از خاطرات طرح شده در جلد اول اين مجموعه هستند كه به زيور طبع آراسته خواهد شد.

* كشف 500 جليقه ضدگلوله در سنندج موجب حيرت مقامات امنيتي شده است. ماموران پليس آگاهي كردستان در بازرسي از يك دستگاه نيسان موفق به كشف و ضبط 500 عدد جليقه ضدگلوله از يك باند قاچاق در اطراف سنندج شدند. جليقه‌هاي مكشوفه از جنس كلاس 3 و داراي رنگ لجني است كه داراي برگه تاييد ناتو هستند. جليقه‌هاي يادشده علاوه بر پوشش سر و سينه، كتف، گردن، قسمت‌هايي از پايين بدن را نيز مي‌پوشاند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.